Instagram

lördag 22 maj 2010

Nedräkning

Det börjar kännas nu att jag varit borta hemifrån så pass länge. Jag är sliten både mentalt och fysiskt. Det är få gånger jag somnat innan tre-fyra på natten på grund av de sena matcherna. Nu blir det en ganska tuff slutrusch de här sista dagarna. Imorgon till exempel åker jag ut till arenan 11.15 för att montera kamera i taket för matchen som börjar kl 14.00. Sen blir jag kvar till 21.00 eller kanske ännu längre då den andra semifinalen är spelad. Och finaldagen... Den vill jag inte tänka på än.

Idag har vi i alla fall bytt stad, från Mannheim till Köln. Här fick vi se solen i fem minuter och konstatera att folk hade väldigt lite kläder på sig - det är faktiskt varmt. Sedan gick vi ner i en källare i arenan och såg inte ljuset på fem timmar. Som sagt, ishockey-VM ska inte gå så här sent på året. Nu hoppas jag att de två kommande matcherna blir bättre än den senaste, en konstig match mot Danmark där båda lagen spelade underligt.

Den danska målvakten är arg.








Jonas Gustavsson såg så ensam ut när han stod där mot väggen efter dagens träning.

1 kommentar:

Linda sa...

Hoppas du får en lång skön ledighet efter VM! :)
Bild a5 är ju underbar!
Ha det kalas!