Instagram

torsdag 22 juli 2010

Inte utan min bil

Dagen började väldigt bra. Jag, Scanpix och TT tog ett morgondopp i Medelhavet, ett halvt stenkast från hotellet. Vi åkte till en restaurang i en närliggande stad och träffade svenska friidrottare. Tekniskt sett var det problem med blixtar som inte löste ut i solen, men rent arbetsmässigt var det trevligt att jobba barfota och i 30-gradig värme. Jag käkade en fantastisk paella och skulle efteråt åka tillbaka till hotellet för att skicka hem bilder. Då är min bil borta.

Polisen har bärgat bort den. Till en annan stad. Istället för att få stå på platsen fram till klockan två - som jag trodde - får man stå där efter klockan två. Jag får som tur är dock hjälp av några spanjorer som äger ett café i närheten. Vi kommunicerar med kroppsspråk och jag får till slut åka med en taxi till Palafrugell och stadens polisstation. 1 000 spänn fattigare och med andan i halsen lyckas jag skicka hem några porträtt innan det är dags för att åka ut på träning.

Inga kommentarer: