Instagram

lördag 14 april 2012

UFC och bojkotten

För det första, tack för alla som hört av sig och gratulerat! Det handlar om flera hundra personer som på något sätt hört av sig till oss efter utannonserandet i tisdags. Jättekul! Som ett brev på posten kom dock febern dagen efter. Pang, bom! sa det och sedan var jag utslagen till på fredagen. Men nu är det bra.

Just nu skulle jag faktiskt ha varit på UFC-galan och fotograferat män som slår på varandra. Men efter att organisationen strulat med ackrediteringarna och gett mig en för dålig arbetsplats/fotoposition (i jämförelse med Aftonbladet och Scanpix) tog jag mitt pick och pack och drog därifrån. Även DN:s fotograf Jonas Lindkvist fick efter lång väntan nog. Det är tråkigt att det blev så, för jag hade sett fram emot att bevaka galan, men om arrangörerna på ett så stort evenemang inte kan ordna fram vettiga arbetsplatser är det bättre att bojkotta det.

Lättare var det på gymnastik-SM några timmar tidigare. Mitt uppdrag var att bevaka Veronica Wagners comeback. Samme Jonas Lindkvist var också där, en riktigt fin bild från honom hittar du här.

Inga kommentarer: