Instagram

söndag 27 maj 2012

Finaldagen

Finaldagen på hockey-VM blev inte riktigt som jag hoppats. Efter bronsmatchen (den första av två matcher för dagen) så upptäcker jag nämligen att en av mina takkameror inte gett några bilder. Kabeln mellan radiomottagaren och kameran hade nämligen gått sönder. Där försvann en av mina vinklar jag föreställt mig. Tyvärr gick det inte att rädda den situationen så pass tätt inpå matchstart.

Inför matcherna fick vi också beskedet att om man som fotograf valde att gå ner på isen för att fotografera medaljceremonin så skulle man missa den sista minuten av matchen, alltså då det mesta av de äkta glädjescenerna utspelas. Om Sverige hade varit i final och vi hade varit två fotografer på plats hade en av oss gått ner men nu valde jag att stanna uppe på läktarplats.

Detta var som sagt det sista blogginlägget med hockeyanknytning för den här säsongen. Snart trillar det istället in bilder från varmare breddgrader.


Och innan dess hade bronsmatchen Tjeckien-Finland spelats:

1 kommentar:

Petter arvidson sa...

Tjusiga bilder! Lycka till på tennisen!

/Petter