Instagram

måndag 13 maj 2013

Gårdagens klick

Ibland säger det bara "klick" och så får man den där känslan i magen. När man vet att bilden har något extra.

För mig säger den här bilden mer än alla de från själva träningen när bröderna Sedin tog de första skären i Stockholm. Det är de två som ska rädda Sverige från att åka ut i kvartsfinal. Extra kul var det också att jag fick gehör av Dagens Nyheter (det blev en femspaltare i dagens tidning) för just den här bilden.


Översta bilden nedan ska Aftonbladets Pontus Orre ha lite cred för. Jag har ärligt talat haft lite svårt för att gå igång på den senaste veckans bevakning och har väl inte direkt varit i mitt kreativa esse. Men så såg jag en dag Pontus stå och leta vinklar vid en vattenpöl en random träning. Jag försökte hitta en annan vinkel så att det inte skulle bli en kopia på de bilder han tagit, som jag visserligen inte sett, men ändå. Han såg ju faktiskt pölen (bilden) först.

I övrigt hann jag även med en period av Kanadas match igår. Bra så.

Inga kommentarer: