Instagram

måndag 16 juni 2008

Simgroda?

Det här är Robert Henriksson, en av mina polare från Aftonbladet-sejouren som nu är på Svenska Dagbladet. Varför i vattnet? Vi hade så att säga båda gemensamma intressen.

Robban tar sig vatten över huvudet. Men han är glad i alla fall.

Hur som helst, han inte bara mailar mig nedanstående bild, utan också publicerar den på sin blogg:

Joel i grodliknande ställning. Foto: Robert Henriksson

Förnedringen är ett faktum. Notera den absolut galna uppsynen. Simglasögon är helt enkelt inte min grej. Och den här bredbenta hukande ställningen är inget jag ska försöka eftersträva i fortsättningen.

Men roligt hade vi i alla fall. Och så lite promotion, som tack för bilderna: Robbans blogg hittar du här.


Jag på fotboll. Foto: Robert Henriksson

Det är förövrigt intressant att se hur mycket det går att avläsa av en bild när man känner till personen. Kolla bara på bilden ovan.

Huvan uppdragen - modemiss.
Står upp - oviktig match.
Huvan uppdragen - jag fryser.
Mycket saker i byxfickorna - dåligt omdöme.
Bister uppsyn - antagligen fokuserad.

Och nej, ett skämt på "fokuserad" är lågt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

damfotboll på skytteholm? eller kanske gnagets försäsong?

Joel Marklund sa...

Stämmer bra det att det är damfotboll på Skytteholm. AIK-Djurgården närmare bestämt.