Instagram

lördag 15 november 2008

Se upp i backen!



Måste bara berätta storyn bakom den här bilden.

Precis innan Anja Pärson ska åka sitt första åk idag händer något konstigt längre upp i backen. En funktionär går bärsärkagång! Han har fullständigt tappat kontrollen och åker igenom en reklamskylt. På vägen fäller han några funktionärer. Saxar dem utan pardon.

Jag tar instinktivt upp kameran. Han kommer emot mig i full fart. Jag tar en ruta. I nästa sekund hoppar jag över den skenande mannen (med stegjärn på fötterna dessutom - de är sylvassa). Fotografen till vänster om mig bara försvinner. Han och funktionären krockar, funktionären fortsätter sin massaker (han drar mig sig ytterligare en reklamskylt och några människor) och fotografen blir av en med kamera som börjar åka nerför backen. Han räddar den visserligen, efter att han formligen kastat sig efter den.

Vad som hände med funktionären sen, det förtäljer inte historien.

Inga kommentarer: