Instagram

fredag 31 december 2010

Att inte blicka tillbaka


Det här årets slut kan inte komma mer lägligt. Arbetsmässigt har 2010 varit roligt med vinter-OS i Vancouver, Wimbledon och friidrotts-EM i Barcelona. Men på det personliga planet har 2010 varit hemskt, mitt värsta år någonsin. Det har varit så mycket svek, sorg och död. Jag skulle inte önska min värsta fiende allt det.

Ironiskt nog sitter jag i dagarna och blickar tillbaka väldigt mycket på vad jag uträttat under året för att bestämma vad jag ska skicka in till Årets bild och de internationella tävlingarna. Men vad som hänt under året utanför jobbet vill jag inte tänka på. Det tillhör nu det förflutna.

Just nu sitter jag på Arlanda. Destinationen är New York, med mellanlandning i Köpenhamn (fem timmar i Danmark är lite för många...). Jag tror på 2011. Jag måste göra det. Och då är New York den perfekta platsen att vara på för att fira in det nya året.

Och just det. Så här såg det ut tidigare i veckan:

4 kommentarer:

elli sa...

2011 blir grymt! för det har jag bestämt..;)

Jesper Mattsson sa...

Att besöka din sida ingår i ens vardag, nåt man kommer fortsätta med så länge den finns! Du är grym!

Önskar dig ett gott 2011!! Kämpa på!

Jens sa...

Gott Nytt År och tack för alla fina inlägg ser fram emot 2011.
Mvh Jens

Joel Marklund sa...

Elli: Jag hoppas också det! :)
Jesper och Jens: Tack, tack, tack!