Instagram

torsdag 26 januari 2012

Hejdå Qatar

Rubriken ljuger en aning. Jag har nämligen varit hemma i två dygn. Och för att leva upp till "Aldrig stilla" så sitter jag nu på ett tåg upp till Åre för att åka skidor i några dagar. SJ-tåget står dock givetvis stilla utan el just nu. Suck.

Flitige Lars Dareberg har intervjuat de flesta nominerade i Årets bild. Läs gärna hans intervju med mig om Årets bild-nomineringen. Och efter det de med mina fina kollegor Nils och Emil.

Qatar ja. Ett väldigt speciellt land där kvinnan inte står så högt i kurs. Gigantiska skyskrapor och bensin som kostar 1,50-2 kr litern. Inte direkt ett semestermål för mig men spännande att ha sett och varit i. Jag hade för en kvällstidnings räkning köpt det vi skämtsamt kallade "shejkdräkt" som en av spelarna skulle posera i - var tanken. Det blev dock nej.

Kvar var emellertid dräkten. Så jag och Scanpix-Pontus bestämde oss för att åka ut till sanddynerna igen innan den sista matchen (bilder nedan) och ta bilder på oss själva i den. Och då är det ju självklart att man måste hoppa högt...

Inga kommentarer: