Instagram

tisdag 12 augusti 2008

Dagens OS-bilder

Det var en hektisk, men ganska bra dag idag. Plåtade gymnastik i 20 minuter, simhoppet i kanske 40, Rafael Nadal i ett game (fyra minuter kanske) och  Thomas Johansson och Sofia Arvidsson alldeles för länge.










OS-idioti


För några timmar sen kände jag mig som killen till höger i bild. Som någon man tagit skamgrepp på. Jag fick av OS-fotochefen veta att man tydligen skulle ha ansökt om generell tillåtelse för att få sätta remote-kameror i taket på anläggningarna INNAN spelen började. Förbannad som jag var förklarade jag att informeringen var oacceptabel, speciellt som jag länge och väl frågat ut fotopersonalen om användningen av remote-kameror, just för att det inte skulle uppstå missförstånd. Det kändes just då som att halva meningen med OS var förstört. Takremote ovanför bordtennis, volleyboll, badminton, det hade varit något.

Men annars har det gått bra, så jag ska inte vara för purken.

måndag 11 augusti 2008

Dagens OS-bild(er)

Ingen bra dag bildmässigt. Imorgon kanske.

Emma Johansson - nationens nya gullegris

Michael Phelps

Stefan Nystrand

söndag 10 augusti 2008

Gymsimbas

Det har hänt mycket idag, och jag skulle gärna skriva om allt, men jag måste tillbaka till boendet för att få lite sömn.

I korthet då:
Gymnastiken var asrolig att plåta.
Simningen lite för seg för min smak.
Basketen kom jag 20 minuter sent till och fick en sjukt dålig placering, men det var häftigt ändå. Kobe och Yao på samma plan, samtidigt!







fredag 8 augusti 2008

Dagens OS-bild

Just det, glömde. Tänkte från och med idag ha "dagens OS-bild". För de gånger jag inte hinner/orkar skriva i bloggen ;)


Pojkar som skulle delta i OS-invigningen.

Och nu var det igång...


Från och med imorgon är det allvar. Det är då OS kör igång på riktigt. Kineserna ville visa det genom att spy ut massor av aska i luften. Där jag satt, utanför arenan, regnade det ner stora bitar när de sista smällarna lagt sig.

OS är för övrigt betydligt mycket mer meck än jag trodde. Allt ska planeras. Verkligen allt. Transporter, speciell access, remotekameror... Men jag tror att det kommer att bli sjukt roligt. Kanske inte lika bra bildmässigt som jag förväntade mig dock. När jag kom hit var jag fullständigt övertygad om att jag skulle ta årets bästa bilder här. Jag är inte så säker längre. Det blir bra bilder, men samtidigt har de stora byråerna (Getty, AFP, AP, Reuters) de bästa platserna. Och sen kommer de stora internationella tidningarna och sportmagasinen. Sen kommer vi.

Samtidigt plåtar man allt i väldigt fotovänliga områden och vinklar. De har tänkt till, de där OS-arrangörerna.

Några bilder från invigningen: