Instagram

måndag 21 juli 2008

Stress utan ro

Den senaste tiden har varit minst sagt jäktig. Jag har helt enkelt inte haft någon ork till att göra sådant som är viktigt, typ städa, tvätta och... blogga.

Italien var jobbigare än jag trodde. På fyra dagar avverkade jag 140 mil i bil (135 av dem på tre dagar). För en norrlänning som mig ska det ju egentligen inte vara ett problem, men när man lägger på att mitt 400mm-objektiv gick sönder direkt, att jag aldrig lyckades fixa italienskt mobilt bredband (trots en hel dags arbete på det) och att jag fick sova två timmar mellan tisdag och onsdag eftersom jag skulle upp i bergen och plåta Juventus träning, så var jag inte direkt pigg när jag landade i Sverige.

När jag kom hem slängdes jag rakt in i det sociala livet. Och som vi alla vet gäller det att prioritera det ibland. Dagen efter vankades det SM i simning i ett väldigt blött Norrköping. Där gick givetvis ett till 400-objektiv sönder.

Jag fick i alla fall chansen att plåta vattenpolo för första gången. Och det var betydligt svårare än jag trodde. Jag låg nämligen i vattnet och försökte få schyssta undervattensbilder. Det gick... sådär. Den undervattenspåse jag har erbjuder inte direkt den bästa möjligheten att SE vad man tar bild av. Det blir väldigt mycket att man siktar, trycker och hoppas på att det blir något.

En snabbsummering av veckan, i bildform:
Utsikt över Lugano
IFK Göteborgs nya stjärna Robin Söder (17 år!).
Joline Höstman dyker ner i vattnet.
Lars Frölander.
Therese Alshammar.

Vattenpolo.

3 kommentarer:

schmunk sa...

Har du nånn bild på mig? Martin Gustafsson heter jag. Simmade 50m bröst första dagen på svenskt rek och hade en hyffsad hundring i lagkappen sista dagen.

Joel Marklund sa...

Tyvärr tror jag inte det. Var där bara fredag och lördag och plåtade ganska sporadiskt. Mitt 400mm-objektiv gick sönder under första plåtningen, vilket gjorde att jag tappade mycket av jobblusten. Och framförallt begränsade jag antalet lopp jag tog bilder av.

schmunk sa...

Fan va tradigt med objektivet. Men jag såg några av vattenpolobilderna efteråt och dem blev ju kanon! Prisvinnare som sportsfeature kanske? hehe