Instagram

söndag 14 december 2008

Ingen nostalgisk hemlängtan

Till skillnad från mina vänner som liksom jag är uppvuxen utanför Stockholm men har en nostalgisk hemlängtan så har jag mina orsaker till att flytta från Norrbotten ganska klara i minnet. Jag väljer inte att glömma bort de isigt kalla vintrarna och att somrarna var så korta. Man skulle helt enkelt kunna säga att jag är hemmakritisk. Jag hyllar inte hemmaplan, så att säga, även om jag givetvis ändå brukar kunna dra fram en eller två orsaker till varför Norrbotten är grymt...

Men något hände under lördagen. Luleå spelade på bortaplan mot Södertälje. När de gick till ledning till 2-0 var jag lite stolt. Jag hurrade inombords för Luleå. Det kändes bra.

Men jag har fortfarande inte glömt vintrarna. Fy.


Södertälje började tuffast.

Men fick lämna planen med huvudena neråt.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Kom igen! Lite patriotisk måste du väl ändå vara? Liiite?
Jag tycker det är fantastiskt att åka hem till Norrbotten - särskilt som jag vet att jag åker tillbaka till Stockholm efter ett litet tag =)

Joel Marklund sa...

Lite kanske...

Men jag tycker inte att det är fantastiskt ;)