Instagram

tisdag 10 februari 2009

I väntan på...


När vädret är fint är det trevligt att bevaka alpina tävlingar. Men när det är som idag - full snöstorm - är det mindre roligt. Dagen har annars mest bestått av att boka nästa (!) resa, skicka över råfiler till redaktionen och ta tag i praktiska saker. Först om en och en halv timme är det presskonferens. Förhoppningsvis blir det då lite nya bilder här på bloggen.

Just det. Nästa resa innebär att jag missar Årets bild. Jag åker nämligen samma dag. Det suger, men det är oundvikligt. Sorry Nils.


Ibland är det glatt...
Andra gånger samlat...

Men alldeles för ofta besvikelse.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Något bra tips när det gäller att plåta skidor??
Är efter bilderna tagna med den nya 5D Mark II:an?

NickelKickel sa...

Sorry?
Är det vad jag är värd. Ett sorry?


Är jag ett misstag?
Säg det i så fall.


Fan.


Jävlar.


Sorry....

Joel Marklund sa...

Anonym: Att kunna åka skidor är ett absolut måste. Läs mitt blogginlägg om den svåraste sporten att plåta: http://aldrigstilla.blogspot.com/2009/02/den-svaraste-sporten-att-fotografera.html
Länken där till Reuters fotografers blogg ger en del tips. Annars måste man tänka ett steg före vad gäller komposition, ljus och vilken hastighet åkarna kommer. Det är en sport där övning ger färdighet.

Nils: Du vet att jag älskar dig. Sorry.