Instagram

onsdag 11 februari 2009

Värsta svängen, Hökarängen!

Jag skulle bloggat igår kväll men helt plötsligt fick jag ett ganska så kraftigt besked: om 20 minuter ska vi spränga på bergen för att undvika laviner. Som en följd av det blev man tvungen att hålla sig inomhus under 30 minuter. Det var inget jag hade lust med. Så jag jobbade som bara den i tio minuter och flydde sen presscentret. Och efter det fanns det ingen tillgång till internet.

Det var i alla fall en dag som innebar en hel del arrangerade bilder. Roligt med hunden som bara så där strövade framför Anja Pärson när jag tog bilder. Om posen hade varit lite mer avslappnad hade jag varit betydligt mer nöjd med bilden.

Men absolut roligast var Veronica Smedh (bilden längst ner) som helt utan förvarning slängde sig i en snödriva och slängde snö! Fullständigt underbart.

Tidigare idag hade hon åkt förbi TV4:s team, skrikit "Värsta svängen, Hökarängen!" och därefter siktat på ett hopp och saxat i luften. Se kultfilmen Sällskapsresan 2: Snowroller om du inte förstår citatet.

Anja och hunden.
Maria Pietilä Holmner.
Och från sidan.

Veronica Smedh - "Virre".

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Bästa SVÄNGEN, Hökarängen" är det väl! :) Det ska ju rimma!

FotoMix-bloggen sa...

Snygga porträtt, som vanligt.
Vad har du för blixt som huvudljus?
Naken SB900/580EX eller något annat?
/Daniel

Joel Marklund sa...

Anonym: Du har helt rätt! Vet inte vad jag tänkte på :) Har ändrat i inlägget.

Tack Daniel. Det är en naken 580EX som jag styr med en ir-sändare (eller kabel).

Anonym sa...

Vilka fina bilder!! Roligt att du kollade förbi min blogg och skrev kommentaren, nu kommer jag följa din blogg! :) // Hökarängs Virre :)

Joel Marklund sa...

Hej Virre! Det var inte jag som skrev kommentaren i din blogg utan tydligen har någon annan lagt in länken. Men du får jättegärna följa bloggen ändå ;)