Instagram

fredag 22 januari 2010

I Norrbotten

Jag hade hunnit vara hemma en dag. Då ringde jobbet: "Kan du åka upp till Piteå på skid-SM?" Sagt och gjort, jag åkte upp till Norrbotten i torsdags. Jag håvar upp utrustningen - en kamera och långtelet sönder. Jag vet inte vad jag gör, men tydligen räcker det med att jag stirrar på utrustningen för att allt ska gå åt skogen.

Snälla Andreas Wälitalo på Norrbottens-Kuriren har dock lovat att låna ut ett hus till mig i helgen. Så lördag och söndag ska jag kunna plåta med två hus, om än utan ett långt teleobjektiv (vilket givetvis är ett minus).

I övrigt blir jag lite orolig när jag på en restaurang i Piteå svarar servitrisen med ett "Thank you". Läge att vara hemma lite mer kanske...

Emil Jönsson och Marcus Hellner stakar sig upp för en backe.
Marcus Hellner tog guld i jaktstarten.
Anna Haag kollar bakåt mot Charlotte Kalla som föll i slutspurten.

Trött segerglädje - då orkar man inte så långt upp.

2 kommentarer:

VHC-bloggen sa...

Ååh! Sista bilden! Underbar i sin enkelhet! :)

Joel Marklund sa...

Tack! Jag gillar den också.