Instagram

lördag 21 augusti 2010

Bildradion

För en dryg vecka sedan tog Göran Segeholm som driver podradioprogrammet Bildradion kontakt med mig. Han hade sett en bild på Dagens Nyheters sportetta, en bild på Tyson Gay och Usain Bolt som jag hade tagit under DN-galan. Han gillade den och tyckte att den stod ut. Jag hade dock inte lagt ut den på bloggen eftersom jag var missnöjd med den dagens jobb.

Det förbryllade honom. Så Göran Segeholm ringde upp mig och ställde frågor till mig om bilden och om sportfotografering i allmänhet. Bilden ifråga ser du nedan. Och programmet kan du höra genom att klicka här. Jag varnar för en radioovan, aningen sävlig röst som svarar på frågor i ett 30 minuter långt program.

Nu fortsätter jag min semester.

3 kommentarer:

Lars D sa...

Bra. Kör hårt!

/LarsD

Unknown sa...

Hittade dig via göran, roligt att se hur duktiga ni yrkesfotografer är även om inte sport är mitt största intresse.

Malin sa...

Lyssnade på dig på Bildradion och hoppades hitta bilden här. DN gjorde rätt som valde just denna bild. Härlig!