Instagram

måndag 2 augusti 2010

Jubel

Jag har nog aldrig haft så många jubelbilder i ett inlägg tidigare. Ikväll visade tre höjdhoppare världen rejält med känslor.

Sett på förhand var dagens pass otroligt jobbigt. Det visade sig stämma. 19.30 började höjdhoppet, 19.50 sprang Sverige 4x100m och 20.10 började längdhoppet. Givetvis blev det så att längdhoppet och höjdhoppet krockade. Jag har därför sprungit mer än en gång idag från en sida arenan till den andra.

När vi gick ut från arenan efter två på natten, på väg tillbaka till hotellet, var det nästan tomt överallt. Lite av den känslan infinner sig också efter ett mästerskap som det här. Under en lång tid har man gjort en viss sak under stor del av sin vakna tid. Nu är jag emellertid så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna.

4 kommentarer:

Emil sa...

Riktigt tjusiga bilder. Sport och idrott är alltid kul att fota. Får jag fråga vad du hade för objektiv?

Lars D sa...

Bar jobbat! Välkommen hem.
/LarsD

Joel Marklund sa...

Emil: Jag använder mestadels ett 600/4. På remotekamerabilderna är det ett 14-24 på 20 och 24 mm. Det är fullformat på Nikon.

Lars: Tack! :)

Mattias sa...

Bilden med hopparen som landar i gropen, är grym! Där har du en Årets Bild 2010 kandidat...