Instagram

fredag 14 januari 2011

Kung Henrik

"Henrik! Henrik! Henrik!"

Det är en speciell känsla på Madison Square Garden. Jag är glad över att jag fick möjlighet att jobba i den här arenan innan det är dags för mig att packa ihop och dra hemåt. Henrik Lundqvist är kung här och då känns det bra att vara på plats som svensk fotograf.

Ljuset är ganska dåligt, man blir nonchalerad av Rangers-administrationen (en kvart innan matchstart hade jag fortfarande ingen fotoplats) och internetlinan är apseg. Men det är något speciellt med atmosfären. Det är tajt, högljutt och en teaterkänsla infinner sig. Det är hatkärlek helt enkelt.

Övriga bilder nedan är från Dallas-Edmonton tidigare i veckan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiska bilder! Bilden på Sedinarna sticker ut som klar favorit.Bilden på Henke ifrån målet är tvåa. Tack för att du delar med dig.

Petter arvidson sa...

Toppen bilder som alltid annars! Finns inte mycket att säga, kan sitta minut efter minut och bara studera dom! Grymt!

Anonym sa...

gillar bilden på sedinarna jag med, men hur tar du bilderna som är inne i målet? känns lite för riskabelt att stoppa in en +50 000 kronors kamera.

malinhe sa...

dina hockeybilder är helt jäkla grymma! riktig insprationkälla till blogg du har!

men vilket objektiv använder du? skulle vara kul att veta :)

Joel Marklund sa...

skaugvold och petter: Tack!
Anonym: Det sitter en kamera i en plexiglaslåda, typ, för att göra det enkelt. Jag hade tagit en bild och skulle blogga om hur det såg ut men råkade radera minneskortet x__x Så det kommer ett blogginlägg någon gång i framtiden om vad det är för konstruktion.
Malin: Tack! Jag använder mestadels ett 70-200/2.8 när det är hockey i NHL. Hemma använder jag mest det och ett 200-400/4 för att täcka in hela planen. Sen har jag alltid med mig en vidvinkel, antingen ett 24-70 eller 14-24, som komplement.

Viktoria [Hockey-Foto-Frisördrömmarna] sa...

Så sjukt snygga bilder!!