Instagram

måndag 11 juni 2012

Karlsson på taket

Förra veckan var jag och klättrade på Råsundas tak. Sverige mötte Serbien i den sista träningsmatchen innan EM och vi var ett stort gäng - jag, Niklas Larsson, Lennart Månsson och Daniel Stiller - på plats från Bildbyrån. Därför kunde vi experimentera med nya positioner och teknik. Vi skickade bilder direkt från kameran som Nils Jakobsson redigerade och skickade ut till kunder. Dessutom publicerade vi även ett livebildspel. Allt gick givetvis inte som planerat, men det var lärdomar som vi har med oss till nästa gång.

Foto: Daniel Stiller/Bildbyrån

Själv hade jag förpassat mig till läktaren för att testa en ovanifrånposition. Den vinkeln kan vara intressant i vissa fall, men i de fall vi har normal bemanning på en sådan här match skulle jag inte ha den som förstaval. Intressant att testa i alla fall.

Inga kommentarer: