Instagram

fredag 15 juni 2012

På hög höjd

I april gjorde jag ett jobb på en ambulanssjuksköterska, Marjout Öberg, som klättrar på sin fritid. Hjälpsam personal på Klättercentret vid Telefonplan såg till att jag också fick klättra upp på väggen för att kunna fotografera henne i en bra vinkel. Det var mer än tio år sedan jag klättrade själv på klätterväg men den här korta stunden i arbetet fick mig att bli sugen på att klättra igen. Förutom att det är bra träning finns det något kittlande med höjder.

Något som emellertid inte var lika roligt var årets upplaga av Stockholm Marathon. Regnigt och fruktansvärt kallt var det. Brrr. Några dagar senare befann jag mig vid Bro Hof Slott för att plåta inför golftävlingen Nordea Masters. Jonas Blixt som var het efter en lyckad tävling i USA fick posera för kameran.

2 kommentarer:

Malin sa...

Var är Golfbilderna. . .

Joel Marklund sa...

Det är de två understa bilderna. Fler finns i ett nytt inlägg nu :)