Instagram

tisdag 29 juli 2008

OS hägrar

Jag är på semester, inbillar jag mig. På något sätt har varje dag under veckorna ändå handlat om jobb. Det är ju faktiskt OS-avfärd redan på måndag för mig och Nils Jakobsson. Min kollega Daniel Nilsson är redan i Japan och bevakar uppladdningen. Och han har börjat blogga.

Jag hann plåta lite friidrott förra veckan. Körde Canon på riktigt igen efter en lång testperiod med Nikon. Det gick... inte så bra. Ingen skärpa i grejerna helt enkelt. Så när Nikon ringde mig dagen efter och erbjöd mig använda deras utrustning under OS så var valet inte så hemskt svårt. Idag var jag och plockade ihop en del av kamerorna och objektiven. Senare i veckan ska jag ha fått allt som jag behöver med mig.

Det börjar också kännas att det är nära nu. OS är ju det största man kan göra som sportfotograf. Det blir intressant att se hur länge orken håller där borta. Därför vill jag verkligen hålla mig från datorn till dess. Vila behövs.


Christian Olsson gjorde på DN-galan sitt sista hopp.

Stefan Holm.

Här blev jag riktigt blöt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad va det som inte fungerade med din Canon? Kör nämligen med en 1D Mark III och har en hel del problem...

Joel Marklund sa...

Fokuseringen missar helt enkelt. Jag kan plåta ett hundrameterslopp och två bilder mitt i en serie blir helt suddiga. Eller som när jag plåtade höjdhopp och fick 80% oskarpa bilder. Med Mark III:erna kan jag glömma att försöka få en serie bilder av ett hopp skarpt. Med Nikons D3 sitter säkert 90% av bilderna i serien skarpt.

schmunk sa...

Körde du med "påsen" vid vattengraven?

Joel Marklund sa...

Jepp, den gula. Det var svårare än jag trodde med den. Hade en 14mm på huset och fick mörka kanter på bilderna.