Instagram

torsdag 1 april 2010

0-0

Jag har varit på tre allsvenska fotbollsmatcher hittills den här säsongen. Alla har slutat 0-0. Kanske vore det bättre om någon annan än jag bevakade matcherna så skulle vi slippa den här Joel-förbannelsen? Eller så kan de börja spela under normal tid på året när man inte fryser som en hund vid sidan om planen.

Damerna har fattat det här med att fotboll ska spelas då det är varmt. De har en normal start på säsongen. Nu på lördag spelas den första matchen. Inför måndagens matcher plåtade jag Djurgårdens unga talang Klara Lindberg åt Borås tidning. Några porträtt och träningsbilder skulle rivas av på kort tid. Så här blev det.

Klara Lindberg trixar med bollen.


0-0-matchen. Dimma, stundvis regn och iskallt. Nej, jag klagar inte. Jag konstaterar bara fakta.


Inga kommentarer: