Instagram

söndag 10 oktober 2010

16 timmar senare

Puh! Vilken dag.

Jag började förmiddagen med att plaska runt i en av bassängerna i Eriksdalsbadet med en kamera i en undervattenspåse för att ta bilder på simhoppare. I anslutning till det skulle simhopplandslaget porträtteras enligt strikt A1-modell. Extremt mycket packning (blixtar, bakgrund, kameror, stativ etc) skulle sedan fraktas tillbaka till kontoret innan jag snabbt kunde åka hem för att äta och duscha. En timme senare var jag i Tyresö och tog bilder på den damallsvenska matchen Tyresö-LDB Malmö i ungefär en halvlek. Direkt därifrån åkte jag till Globen för att montera min målkamera tre timmar innan match. Det blev en lite mindre intensiv match än igår vilket även speglade sig i bilderna. Först klockan ett på natten var jag hemma igen.

Den här arbetsveckan kommer att sluta på över 80 timmar, varav 32 de två senaste dygnen. Imorgon (läs: senare idag) ska simhoppsuppdraget göras ut. Sedan hoppas jag på några lediga dagar innan ett niodagarsprojekt - Stockholm Open. Godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Schyssta bilder som vanligt.

Kul med så frekvent uppdatering av bloggen!

Christer sa...

Verkligen bra bilder! Skulle det vara möjligt att få använda någon/några rent allmänt i vår hockeytidning?
info@norrhockey.se

Joel Marklund sa...

Anonym: Tack!
Christer: Tack så mycket. Jag skickar ett mail senare idag eller imorgon.

Petter sa...

Toppen bilder som vanligt! Det är alltid med glädje man går in på denna blogg!