Instagram

fredag 19 april 2013

Ett guld i norr

Just nu sitter jag på ett hotellrum i Luleå och har efter ett bra tag kommit ner i varv efter att Skellefteå vunnit SM-guld i Coop Arena. Rena actionbilder från en sådan här match är sällan speciellt efterfrågade, istället är det full fokus på guldfirandet.

Det var roligt att det blev en norrlandsfinal. Jag hade tillfället idag att hälsa på många av mina gamla kollegor på NSD (där jag började min fotografkarriär) och Norrbottens-Kuriren som var på plats och bevakade finalen.

När Skellefteå imorgon firar guldet i stan så har jag emellertid redan åkt tillbaka till Stockholm. Nästa uppdrag väntar.

2 kommentarer:

Oscar sa...

Snyggt att du sabbar din egen bild från remoten. Men starkt att vara före spelarna in på isen...

Joel Marklund sa...

Hahaha! Ja... Det blev lite knasigt där. Jag var lite övertaggad på att ta den bästa jubelbilden o_O