Instagram

tisdag 30 september 2008

Hockey i vidvinkelläge

Beroende på vilken sport, liga eller division man täcker finns det alltid olika regler att följa. NHL är i regel inte helt samarbetsovilliga, men när de väl bestämt sig för en sak går det inte att argumentera emot. Jag har bevakat två träningar i rad nu (New York Rangers) och det är lätt att falla i fällan att bara leverera standardmaterial. Så jag har medvetet försökt jobba med vidvinkel så mycket som möjligt.

Till skillnad från många arenor i Sverige är det plexiglas runtom hela isen, i alla fall där fotograferna får stå. Det är givetvis smutsigt och inte så trevligt att plåta igenom. Så här är det ganska ofta. Inget nytt alltså. Jag försöker hur som helst att sträcka kameran ovanför glaset för att få en annorlunda bild. Det fungerade bra dag ett, men idag stötte jag på patrull. Aja baja, sa en säkerhetsvakt, eller vad det nu var för något. Varför? Orsak ges inte. Det bara är så. Jag får tydligen inte sträcka in kameran. Om jag lydde? Rebellen i mig tvingade mig att gå till andra sidan och välja mina tillfällen noga och hastigt. Så det blev bra till slut.





5 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar dina hockey bilder, mer sånt :D

Anonym sa...

hockeybilder menar jag så klart :D

Joel Marklund sa...

Ska försöka! ;)

Anonym sa...

Bra och annorlunda bilder, Joel!

Joel Marklund sa...

Tack så mycket, Pontus.