Instagram

söndag 7 september 2008

Så himla dåligt!

Okej. Det här är grejen: När OS närmade sig ville Nikon att jag skulle använda deras utrustning. Fine, tänkte jag. Hela sommaren hade ju varit oskarpa bilder med mina 1D Mark III-hus. Och vilken skillnad det blev under OS. Skarpa, fina bilder! Tack Nikon, äger jag så här i efterhand.

Så nu, när jag kom hem och skulle ut på det första jobbet sen OS (här i Mexico) har jag fått två helt nya Mark III-hus av Canon. Bra, tänker jag. Dåligt, visar det sig.

Den nedersta bilden här är skärpt med alla tillgängliga medel. Den är nummer tre i serien som jag tar när Svennis går av planen. Det här är den enda viktiga bilden jag egentligen behöver från matchen. Hur som helst, bild nummer ett är helt oskarp, likaså nummer två. Den tredje, alltså den här, vill jag inte ens kolla på i stort format.

Under OS sa Canon-teknikerna på plats att "det här är Mark III-problemet" när min kollega Daniel visade upp sina oskarpa bilder. Kul, va?

Nej, Canon får verkligen se till att skärpa sig (haha! ...) med sina kommande kameror. Så här dåligt får det bara inte vara.

En mexikansk spelare är nära att få en rejäl smäll.

Svennis går av planen.

1 kommentar:

NickelKickel sa...

Välkommen till min och Canons värld!