Instagram

fredag 15 augusti 2008

Inklämd i ett kikhål

Det var en konstig dag idag. Jag och Jimmy har varit på samma jobb (simning på morgon och simhopp på eftermiddagen) utan att ha sett varandra. Hemma i Sverige skulle det aldrig hända, men här är det hundratals fotografer som samlas på samma plats istället för en handfull.

Under simhoppet tog jag mig ner till kikhålen som finns i bassängen. Det finns två stycken, och där nere är det varmt, trångt, mörkt och fuktigt. En fotograf var redan på plats och jag skulle få ta hans plats emellanåt. Det fanns dock ett problem. Där nere hör man ingenting av vad som sägs ovanför ytan. Vem som hoppar ner i vattnet vet man inte. Om man inte håller räkningen på hur många som dyker och kollar gentemot startlistan. Det gjorde den här killen - i tre dyk. Sedan tappade han kollen. Hur skulle jag då veta när Anna Lindberg dök? Jag satte på normalobjektivet för att zooma in på nästa person som dyker och gissa mig till hur många som var kvar innan Anna dök. Då är det ju självklart hon som dyker. Och då blir det ju pannkaka av det hela. Fick några andra bilder, på andra simhoppare, men inte Anna. Nytt försök imorgon.

En tyska som är på väg upp ur vattnet. Men inte Anna.
Och en australiensare.
Klüft in action.

På vägen in till eftermiddagens simning gick jag in tio minuter i fäktningslokalen. Det är en bildmässig sport, men minuterna var för få för att jag skulle kunna göra något riktigt vettigt av det.

Vy från kommentatorplats.

Inga kommentarer: