Instagram

måndag 26 januari 2009

Hockeyreportage i S

När jag och Mats Wennerholm på Aftonbladet var på JVM i Kanada passade vi på att göra ett reportage om hockeyligan LNAH till Sportmagasinet. Ligan saknar motstycke. I seriespelet är det ofta fem till sex slagsmål per match. Alltså långt ifrån allt vad vi ser i Sverige. Tidningen kom i alla fall ut i fredags. Jag vände blad efter blad. Sen såg jag redigeringen. Ridå.

Så jag lägger istället upp några bilder här samt ett snabbt ihopsatt bildspel (med utarbetade bildtexter, dock!). Tyvärr inget ljud...

Aouch!
Kurtis Swanson är en utpräglad fighter. Och inget annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Läste att du fotade med en Canon 1d Mark III. Har du ändrat mkt i bildstilsinställningarna när det gäller kontrast, skärpa, färgmättnad och färgton?

Joel Marklund sa...

Hej. Actionbilderna är tagna med 1D Mark III. Resten av bilderna i reportaget är tagna med en 5D Mark II faktiskt. Inställningarna i kameran ändrar jag inte alls, utan jag ändrar parametrarna i raw-konverteringen. Men jag drar till en del i främst kontrast, tar bort färgstick och lägger på skärpa.