Instagram

lördag 18 april 2009

Spelplats: Liberec, Tjeckien

Det tog inte lång tid innan jag hamnade i sportträsket igen. I torsdags bar det av till Tjeckien för den sista hockeyturneringen innan hockey-VM som kör igång nästa vecka. Spelplats är Liberec, ungefär en timme med bil utanför Prag. Vi kommer dit lite sent och jag får springa som en idiot i gångarna för att hitta rätt pressfolk. Det löser sig snabbt med all tillgång och teknik men när jag väl börjar ta bilder blir jag konfunderad. Varje bild har olika färg, trots manuell vitbalans. Det är inte kameran som är trasig utan lysena i arenan som skiftar i färg.

Detta är jag van vid i gamla arenor med ljus som var utdaterade för två sekel sen. Men jag har aldrig sett det i en ny arena. Att inte plåta med råformat här skulle försvåra arbetet enormt. Bara på grund av ljuset tar det ungefär 50 procent längre tid att göra ut bilderna. Betyg till Tipsport Arena i Liberec: 2 av 5.

Bengt-Åke Gustafsson, Sveriges tränare.
Och så var det där med att hålla gylfen stängd...
Inte ens tre svenskar lyckades fånga in en tjeck.
Linus Omark lämnar gårdagens träning.

Spelarna lyssnar på tränarens instruktioner.

1 kommentar:

Daniel Nilsson sa...

Been there.
Vilket jäkla skitljus.
Halva bilden blir gul och röd. Jag trodde slutaren var kass på kameran när jag var där... men tydligen så var det tjeckerna som inte hade koll på lyset =)