Instagram

måndag 21 september 2009

En konstig dag


När jag vaknade i morse visste jag att jag skulle bege mig ut till Bromma flygplats. Svenska skidförbundet skulle anordna en "media-kickoff" och journalistkåren skulle samlas tillsammans där för att transporteras vidare till "hemlig ort". Min redaktör trodde att "Bosön är ett rimligt alternativ". Jag siktade alltså in mig på typ en busstransport. Och ärligt talat var jag ganska less just nu på allt vad flyg heter. Det visade sig dock att min redaktion inte gjort sin hemläxa.

Helt plötsligt får jag en flygbiljett i handen. Till Östersund. Skidåkarna har alltså skaffat sig ett eget plan. Typ. Och vi alla ska till Jämtland fram och tillbaka över dagen. Det blev en lång dag och rundvisningar i utrymmen som inte var anpassade för mängden journalister. Men kul ändå.

Arbetsdagens längd? 14,5 timmars i sträck. Nu klockar jag ut.

Planet. Med skidåkare som besättning.
Arild Monsen, tränare.
Anders Södergren testar en simulerad OS-bana.

Inga kommentarer: