Instagram

fredag 2 juli 2010

Hopp, hopp, hopp!

Den här dagen har inte varit bra för mina nerver.

Jag steg upp tidigt i morse i London, checkade ut och åkte till Heathrow. Väl hemma i Sverige landade planet sent och bagaget tog lång tid att komma fram. Det hade inte varit något problem om det inte hade varit så att jag skulle jobba på kvällen. Nämligen med friidrott på Sollentuna GP.

Efter att snabbt ha varit hemma och bytt och och kastat i mig mat kommer jag dit med en massa specialgrejer jag ska göra. Det visar sig snabbt att jag inte kommer att hitta några av dem jag ska plåta (tränare som jag aldrig sett tidigare) och att det jag ska ha mest fokus på, damernas stav- och höjdhopp, pågår samtidigt. Upplagt för stress alltså.

Sollentunavallen är en väldigt speciell arena. Vissa delar av den, speciellt runt höjdhoppet, är helt förskräcklig (jag spydde galla över arenan redan förra året, så jag ska inte bli långrandig). Det finns några fina delar, men bara så länge ljuset är rätt. Och det är det ofta inte när tävlingarna kör igång efter klockan sju. Egentligen är det ganska kul att försöka hitta de snygga vinklarna där ute, förutsatt att man inte har en konstant deadline fem minuter efter händelserna.

Det ska bli skönt att vara ledig i helgen och fem dagar in på nästa vecka. Det behövs efter att ha jobbat 200 procent i tre veckor.

3 kommentarer:

Angelica sa...

Tycker du har lyckats fint, trots stressen :)

Magnus Frödeberg sa...

Snygga bilder du fått till. Inte så ofta man ser det från svenska arenor, men du har trollat.

Joel Marklund sa...

Tack så mycket, båda två!