Instagram

måndag 15 november 2010

Inte tredje gången gillt

Trots mycket bra spel blev det en förlust för Sverige i den sista matchen. Idag var det bra tryck på läktarna och turneringen sammantaget var roligare att plåta än elitserielunken. Tre Kronor under den nya lagledningen känns hoppfullt. Det kan faktiskt bli ett roligt VM i slutet av säsongen om det fortsätter på det här sättet.

Nu sitter jag annars mest och dumsurfar på mitt hotellrum här i Helsingfors. Som sagt, dumt, eftersom jag egentligen borde sova, men samtidigt är det nu alla idéer kommer. Drömmen är obegränsat med tid och resurser för olika projekt. Pepp på det!

3 kommentarer:

Daniel sa...

Tjenare Joel,

Hur går fotografering vid en hockeymatch till?

Blir du tvungen att fota genom plexiglaset, eller finns det några "gluggar"

Snygga bilder förövrigt!

Erik Åström sa...

Hur kom det sig att du och de övriga monterade netcamen så högt upp i målet?

Joel Marklund sa...

Daniel: Tack! I den här arenan är det bara genom plexiglaset. På grund av det blir det lite konstig grön färg i bilderna och det får man efterjustera i bildbehandlingen. Jag har inte sett någon arena i Europa som har gluggar.

Erik: Nikon hade ett event för finska fotografer och hade under hela turneringen tryckt in extra kameror i målburarna. Så i varje bur var det två målkameror och en tv-kamera. Det såg galet ut. Så jag fick ta den plats som gavs.