Instagram

tisdag 22 februari 2011

Hemma

Efter en lång dag är jag äntligen hemma igen. Det är verkligen skönt. Nu får jag vara hemma i strax över en vecka innan det bär iväg till Paris och inomhusfriidrotts-EM. Tanken var från början att jag skulle åka till Sibirien och skidskytte-VM men planerna ändrades i fredags.

Garmisch-Partenkirchen var inte den bästa platsen att ha ett alpint VM om man ser till fotopositioner och vackra omgivningar. Kanske var det just därför jag lärde mig så mycket den här gången. I jämförelse med VM i Val d'isere för två år sedan är jag en betydligt bättre alpin fotograf efter de här två veckorna. Jag känner att jag kan tyda krön och banvinklingar på ett helt annat sätt nu (nördvarning på det). Det är verkligen svårt att ta bra bilder i den här sporten när man står på ett ställe och bara har en chans.

Nu stänger jag det alpina fönstret för den här gången och säger godnatt.

1 kommentar:

Linda sa...

Sjukt snyggt med nästan svart bakgrund på bilderna tycker jag :)
Kul att lära sig nåt nytt på kuppen också! :)
Hoppas du får en skön vecka!