Instagram

torsdag 28 maj 2009

Mäktig känsla - trots hönsgård

Min första Champions League-final var fruktansvärt kul, men också så, så, så jobbig. Idag hamnade jag på fel sida plan för att få de bästa jubelbilderna. Det är inget att göra åt, det händer. När slutsignalen gick blev det som väntat fullständigt kaos. 180 fotografer betedde sig som höns och formligen slogs om positioner (yes, det blev slagsmål). 

Jag är i alla fall glad över att ha upplevt det hela. Det var mäktigt om än extremt stressigt.

Nu ska jag ta mig tillbaka till min bil med 25 kg packning på ryggen. Jag hoppas att den står kvar. Direkt när jag kommer till hotellet börjar planeringen för morgondagen och Giro d'Italia.










2 kommentarer:

Erik sa...

Vilken upplevelse det verkar att ha varit. Vilka gluggar använda du, ljuset på arenan verka varit ok, vilka inställningar körde du på?

Joel Marklund sa...

Det var häftigt! Jag hade ett 600/4, ett 70-200/2.8 med konverter och en 24-70/2.8. På bländare 4 hamnade jag på ungefär 2500 ISO och 1/800.