Instagram

lördag 8 oktober 2011

NHL-premiären

Arbetsdagen började kl elva på förmiddagen när en man från NHL skulle inspektera min målkamera och se till att den satt bra i förhållande till tv-kameran i målet. Varenda liten detalj som kunde se trubbig ut fick vaderas och täckas med vit tejp. När det är ett NHL-arrangemang är allt genomtänkt. På gott och ont.

När matchen började kl sju på kvällen hade jag redan varit på arenan i knappt fyra timmar. Målkameran skulle installeras och inspekteras igen, laguppställningar skrivas in i bildprogrammet och ett obligatoriskt fotomöte avverkas. Mitt fokus för dagen låg givetvis på svenskarna i New York Rangers, Tim Erixon och Henrik Lundqvist.

Något som inte var en välkommen bonus var när jag åkte på en riktig snyting. Jag ska ta en tajt bild på Henrik Lundqvist och följer hans rörelser genom mitt objektiv som är ställt på 400mm brännvidd. Helt plötsligt får jag en riktig kyss när kameran trycks hårt mot pannan ovanför ena ögonbrynet. Jag har helt enkelt missat spelet och att två spelare kommit rakt mot mig och tacklar över sargen. Vi får se om jag har en stor bula när jag vaknar upp...

Så här såg matchen ut.

Inga kommentarer: