Instagram

onsdag 2 december 2009

Saknad intensitet

Det har varit en konstig vecka. De tre senaste matcherna (två hockeymatcher och en bandymatch) har det saknats intensitet i spelet. Novemberstelhet kanske? Det återspeglas i alla fall i bilderna. Som exempel kan jag nämna bandymatchen Sirius-Villa/Lidköping. Jag var ovanligt fokuserad och hade så bra kontroll på spelet som man kan ha, det vill säga, jag följde spelet väldigt fokuserat med ett öga i sökaren hela, hela tiden, i jakt på bra actionbilder (i vanliga fall brukar jag ta det lugnt, följa spelet utan att kolla genom kameran, för att kolla i sökaren först när jag känner att en situation närmar sig). De kom inte. Det var EN närkamp värd namnet. Allt annat var... jag vet inte vad. Tråkigt i alla fall. Mötet AIK-Troja/Ljungby var inte intressant för matchbilderna utan för hyllningarna av den nu avlidne supportern Lennart Olsson. Först idag, när jag var på handboll, var det härlig glädje och kämpaglöd i närkamperna. Jag hoppas att det fortsätter på det sättet.


Lite väl mycket klister i handen kanske?


Sirius-Villa/Lidköping - inte mycket till action.
Ingen Foppa eller Näslund i Modo. Då blev det förlust mot Södertälje.

AIK-supportern Lennart Olsson har dött. På hans plats finns nu lagets flagga.

Inga kommentarer: