Instagram

torsdag 5 januari 2012

Gästspel i TSN

Det är inte direkt varje dag man hamnar i en av Kanadas största tv-kanaler, TSN. Jag hjälpte Aftonbladets fotograf Jimmy Wixtröm med att filma webb-tv och vara blixtstöd när han plåtade förstasidan till dagens Sportbladet. Motivet var Patrik Nemeth som skulle slå sönder en matryoshka-docka. I bakgrunden, efter våra första bildförsök, stod efter ett tag kanadensiska fotografer och ett tv-team från TSN. Aftonbladets klipp finns att se här.


Annars då? Just nu har jag mindre än ett dygn kvar i Calgary. På natten efter finalen bär det av mot USA igen och jobb där. Det känns lite vemodigt faktiskt. Jag verkligen älskar de kanadensiska människorna som är otroligt vänliga men också intresserade av folk. Jag vet inte hur många kvällar och tillfällen som slutat i att man suttit i timtal med fullständiga främlingar och bara... pratat. Det känns som att jag kommer att ha svårt att åka hem efter att ha blivit van vid detta. Något som jag dock inte kommer att sakna är den extremt torra kylan (att likna vid inlandet i Norrbotten) som förutom problem med linserna också resulterar i spruckna läppar och en allt för närvarande blodsmak.

2 kommentarer:

NickelKickel sa...

Köngeligt!

Erik Åström sa...

Coolt! Inväntar med spänning bilderna från finalen!