Instagram

tisdag 21 juli 2009

Begränsande

Om det hade varit så att mitt huvudfokus hade varit simhopp och inte simning på detta VM, då hade jag velat åka hem nu. När jag anlände till Foro Italico tjurade jag ihop fullständigt. Allt som jag tyckte om med simhoppet från OS var som bortblåst. Inga fönster i vattnet att plåta igenom (inte på simningen heller i och för sig), inga fotopositioner ovanför hopparna, överlag dåliga fotopositioner och framförallt ett hopptorn placerat på sådant sätt att över hälften av simhopparna hamnade i skugga. Merparten av mina bra fotoidéer går inte att genomföra.

Men varför sura? Egentligen. Jag får försöka vara kreativ på något annat sätt. Och simhoppet är som tur är avklarat till stor del. Om inte annat får jag leka med svartvita bilder.

Ikväll är mitt uppdrag att hitta en hatt att ha på mig. Mitt fåfänga jag vägrar egentligen solhatt men efter bara några timmar i solen och begynnande huvudvärk måste det betyda något att typ 75 procent av fotograferna på plats har någon form av huvudbonad. Det kanske finns snygga hattar...





7 kommentarer:

Anonym sa...

Det sägs ju att en skönhet klär i allt...

Jens sa...

Hej Joel!

Snygga hoppbilder du knäpp. Håller tummarna för Dig och dom Blå Gula i ROM. Funktionen du pratar om i förra inlägget finns detta även i D700?

Hare!

//Jens

Per sa...

Översta bilden var ju bara helt fantastisk...

Annika sa...

Hurra för trippelexponeringen!
(Och som sagt så kan David och jag ett och annat om att trippelexponera närbilder av kollegor... bara att fråga...) ;)

Mattias Johansson sa...

Tjena Joel!

Snyggt jobbat, så gör ett proffs, låter sig inte nedslås av dåliga fotopositionen utan lägger om sin strategi och tar snygga bilder utifrån rådande omständigheter.
Skitbra.
"Canon"-bra, haha. (nördigt va? men jag kände att jag var tvungen...)

Joel Marklund sa...

Annika: Trippelexponering ftw!
Jens: Tack. Den finns på D700 också.
Per: Tack så mycket! :)
Mattias: Nu funkar det där ju inte eftersom jag plåtar med Nikon... ;)
Anonym: Skönheten och odjuret?

Mattias Johansson sa...

Thats what I ment, då biter den som bäst, haha