Instagram

onsdag 1 juli 2009

Så nära men ändå så långt borta


Jag befinner mig i Linköping just nu och bevakar sim-SM. Den här dagen har varit makalöst varm (28,5 grader mitt på dagen), speciellt vid poolkanten. Vatten att svalka sig i (poolen alltså) är så nära men ändå så långt borta. Men det är bara att härda sig. I slutet av juli är jag i Rom på sim-VM och då kommer jag att skratta åt den svenska värmen - förutsatt att jag inte smält bort.

Bilden ovan är tagen genom att jag satte en kamera i en undervattenspåse och hängde den under ett av startblocken. Jag fick bara göra det för de grenar som inte var längre än 50 meter. Annars skulle kameran varit i vägen när simmarna kom tillbaka och skulle göra en vändning. Imorgon blir det repris.

2 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Shit vad läckert!

Tänk om man hade såna resurser. :)
Men ett par PW ska det snart bli.

Joel Marklund sa...

Tack Anton! Ett par PW kan definitivt rekommenderas.