Instagram

onsdag 8 juli 2009

I Malmö

Jag kom till Malmö i måndags, utlånad till de södra delarna av Bildbyrån för matchen Malmö FF-Kalmar. Det blev inga superbilder direkt men översta bilden var i alla fall dragarbild på Sydsvenskans sportdel.





Det första jag fick höra när jag kom till Malmö var min taxichaufför som direkt började med att skrika åt en fotgängare som korsade ett övergångsställe: "Flytta på dig, din jääävel!" Sen muttrade han hela vägen och klagade på allt som gick att anmärka på. Han borde flytta till Stockholm. Här i Malmö finns det ju inga köer att klaga på.

Sen blev det trevligare. Hövdingen och Åsa Sjöström bjöd in mig till deras fina, nya hem där jag huserar till imorgon. Ölkväll har varvats med kompisträffar, stadshäng och middag med kollegor. Imorgon bitti bär det av med Sportbladets Mattias J Larsson på en liten turné i Europa.

Konversation med två kompisar i Malmö, varav Henrik (nyss förlovad) egentligen är en riktig popnörd:
Henrik: Det är konstigt. Jag blir mer och mer mainstream. Senaste skivan jag köpte var typ... Lily Allen.
Philip: Det är för att du är kär. Då vill du att all musik ska låta glatt.
Henrik: Haha. Nu när jag ska skriva en låt tar det kanske fyra-fem dagar innan jag får något vettigt ur mig. Jag skulle behöva lite depression. För att skapa alltså.

Mattias, Anna och Linus samlade för kollegial middag.

Åsa, Daniel (Hövdingen) och Karin.

2 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

En härlig kväll!
Snart får du komma på inflyttingsfest... fast då kanske vi skippar frågesporten! haha!

Joel Marklund sa...

Haha! Du, jag fick faktiskt nio rätt! :) Nästa gång blir det mer än en myra... Men trevligt var det :) Tack för allt!