Instagram

fredag 3 juli 2009

Överlevnadsinstinkten tog över

Sim-SM är över för min del. Sista dagen blev ingen höjdare bildmässigt (förutom bilden i förra inlägget, den är jag nöjd med). Efter förmiddagssessionen öppnade sig himlen - rejält. Jag som varit optimistisk och aningen naiv när jag kollade på väderleksrapporten innan jag åkte hemifrån fick stå utan varma eller regnavstötande kläder. Jag stod istället i presstältet och huttrade, plåtade vattenpolo uppifrån, och försökte kura ihop mig framför datorn. Det fanns ingen mat på plats och vädret blev bara sämre. Någonstans där dog mina ambitioner för att istället ersättas av en överlevnadsinstinkt (håll värmen, håll värmen!). För den här gången.

När jag tog en titt på kalendern upptäckte jag en förbryllande sak (förbryllande och förbryllande, jag har helt enkelt bara tappat kollen). Jag är hemma enbart två dagar i juli. Jag har ett andningshål på 16 timmar nu söndag kväll till måndag förmiddag då det bär iväg till Malmö en dag och därefter ut i Europa. Efter det är jag hemma 13 och 14 juli innan det bär av på nya upptåg. Jag är tillbaka i Sverige först 3 augusti. Puh.

Det är dock inte bara jobb. Inklämt är det en sex dagar lång privat resa. Men ändå.


Vattenpolo. Konstig sport.

Inga kommentarer: