Instagram

torsdag 2 juli 2009

Nada

Jag var peppad igår. Jag visste exakt hur jag skulle sätta upp en av kamerorna i vattnet för att det skulle bli bra bilder. Monterat och klart. Loppen startar. Jag hämtar kameran. Inte en bild.

Man ska aldrig förvänta sig något från en fjärrstyrd kamera, men i det här fallet hade det funkat så bra hittills att jag verkligen trodde på resultat. Men jag får ta nya tag imorgon istället. Nu nattjobb.


Therese Alshammar dyker ner i vattnet.
Stefan Nystrand simmar fram som ett ånglok.


3 kommentarer:

Pax sa...

Skulle vara kul om du skrev lite om vilken utrustning du använder dig av. Typ hus, mest använda objektiv, externa blixtar, fjärrutlösare osv.
Ta gärna en titt på min blogg!
Du är en stor förebild när det kommer till pressfoto!
/Pax

Lars D sa...

Tjena Joel

Det sägs att Pocket wizards inte funkar under vatten om det nu var så du hade tänkt.
Då måste du köra med sladd men det är ju svårt med en ewa-marine påse.

Kör hårt, du klarar dig fint ändå du.

/ LarsD

Joel Marklund sa...

Pax: Jag använder Nikon-utrustning.

Det jag använder mest:
2 st D3
1 st D700 (ofta som remotekamera)

Mitt 600/4 använder jag till merparten av jobben. Annars är 24-70/2.8 och 70-200/2.8 fina gluggar. På remotekameran sitter det ofta en 14-24/2.8.

Blixtar (små) löser jag ut med Nikons ir-sändare. Fungerar oftast. I nödfall har jag använt pocket wizards.

Lars: Jo, det vet jag. Jag försökte sätta mottagaren så högt upp som möjligt, ovanför vattenytan, men den hade halkat ner en bit såg jag sen. Så imorgon blir det att tejpa inuti påsen för att den ska hålla sig kvar :)