Instagram

måndag 5 oktober 2009

Ingen revansch

Jag trodde att det skulle bli en kväll i revanschens tecken för Detroit. Det blev det inte. Istället gick St Louis ut som segrare två matcher i följd. Och fyra av deras mål blev till på andra sidan isen, där jag inte kunde plåta (eftersom de flesta fotopositionerna var satta så att man var tvungen att plåta genom plexiglas kunde man bara täcka en del av planen). Så det blev inte så mycket jubel på min sida...

Överlag känns det som att jag inte gör annat än plåtar ishockey just nu. Nästa vecka står fyra matcher på schemat. En vecka som för övrigt innebär jobb måndag till söndag. Därför valde jag också att inte blogga förrän nu. Jag behövde söndagen till att göra annat än tänka på jobb, bara slappna av. Tur då att det finns människor i min närhet som gör det lätt.






6 kommentarer:

Mikael Sundberg sa...

Du har verkligen tufft på jobbet men samtidigt är det skitkul :-) Självklart vila behöver alla! Det är bara tur att man inte har familj med barn då skulle det vara besvärligt att vara borta hela tiden.

Supersnygga bilder som vanligt, jag brukar själv fota genom plexiglas och tycker att det funkar fint. Brukar du ha hjälm+skydd på dig annars om du fotar utan plexiglas framför dig?

Jag skulle föredra att ha skydd för ögon då jag är döv och har bara ögon som man kan säga.

Joel Marklund sa...

Hej Mikael. Från och med i år är det krav i Elitserien på fotograferna som plåtar vid isnivå och utan skydd av plexiglas att ha hjälm på sig. Så ja, jag har hjälm på mig.

Angående skydd för ögon vet jag faktiskt inte vad som finns. Jag skulle nog rekommendera att ta bilder uppifrån läktaren eller som du gör, plåta genom plexiglaset.

Mikael Sundberg sa...

Hej igen!

Jag tänkte på hjälmen som har visitor som är tillräckligt bra skydd för ögon eller kanske inte :) Annars kan man ju alltid ha nät men det är riktigt obekvämt att titta i sökaren om man inte har Live view med AF i realtid förstås.

Läste att en blev blind och det var väl därför det blev en ny lag i Elitserien att man måste ha hjälm på sig.

Är inte så förtjusta att ta bilder uppifrån men visst kan det bli häftiga bilder däruppe med.

Anonym sa...

var på DIF-LHC igår, och det verkar som om ALLA får ack nuförtiden. Fullt med kids i båset. Inför krav på pressleg.

Jens sa...

Snubblade över din bloggsida här och tycker den är fantastisk. Du tar kanonbra bilder, men verkar en aning stressad, don´t worry, det finns alltid ett tillfälle att ta en bra bild och missar man en kommer det fler tillfälle. Bränn dig inte, du gör ett kanonjobb.
Keep on shooting.
-Ett fan-

Joel Marklund sa...

Anonym: Jag har tagit upp det med Djurgårdens ansvariga. Det är en säkerhetsrisk som inte är acceptabel. Det är ju faktiskt en arbetsplats.

Jens: Tack så mycket! Ingen fara, de stressiga perioderna är tillfälliga. Jag skulle nog säga att jag generellt sett är bra på att hantera stress. Till skillnad från början på karriären så går jag sällan längre upp i varv, även om jag kan jobba i ett mycket snabbt tempo. Det tror jag är viktigt.