Instagram

torsdag 1 oktober 2009

På motorvägen

Ännu en konstig dag. Den började med att jag blixtinkallades till en presskonferens på Grand Hotel där Mats Sundin skulle meddela sitt tack och hej till ishockeykarriären. Väl klar med den drar jag därifrån fort som bara den för att i god tid kunna åka iväg till Karlstad och förbereda mig och utrustningen för matchen Färjestad-Detroit Red Wings. 40 minuter efter att jag åkt får jag ett telefonsamtal från Lina på Aftonbladet.
- Har du ett Crumpler-datorfodral som är rött och är randigt? Det ligger kvar här...

Istället för att komma fram till Karlstad klockan fem kommer jag in i hallen med andan i halsen 18.40. Och då ska jag sätta in en målkamera på några få minuter. Det går, men i stressen så sätter jag i ett 4 gb stort minneskort istället för 8 gb. Efter två perioder är kortet redan fyllt. Om det inte hade varit för Lina hade jag emellertid inte fått iväg en enda bild under kvällen.

Efter 75 mil på motorvägarna idag är jag nu tillbaka i Stockholm. Imorgon är det presskonferens med de olika skidlandslagen.





Presskonferensen med Mats Sundin:


Inga kommentarer: