Instagram

tisdag 24 maj 2011

Hotellhanddukar

Imorgon har jag inte en aning om vad jag ska göra på tennisbanan. Ingen svensk tävlar förutom i dubbeln (vilket är jätteointressant i det här läget av turneringen) och de stjärnor som tävlar är redan plåtade dagarna innan. Vi får se vad det blir av det.

En sidonotis till det här tennisorerandet: Jag reser ganska mycket varje år och en sak jag noterat i princip på varje hotell är små skyltar inne på toaletterna om användandet av handdukarna. "Värna miljön... så många tusen handdukar tvättas varje dag i världen... ställ dem i räcket om du vill använda dem igen, lägg dem på golvet om de ska bytas ut... etc... etc..."

Så om man nu vill värna om miljön och använda handdukarna flera gånger och placerar dem på det sättet att de inte ska bytas ut direkt, då förväntar man väl sig att det systemet ska fungera. Glöm det. Jag tror att det har fungerat på ett hotell jag varit på hittills. Hur jag än vikt eller placerat handdukarna har de varit utbytta dagen efter. Nej, jag tror inte alls på det där. Det är en skylt som sitter där för att det ska se bra ut.

Nog om det. Så här såg det ut idag när Robin Söderling gick vidare och Johanna Larsson skrällvann.

4 kommentarer:

Erik Åström sa...

Har sagt det förr och jag säger det igen. Dina tennisbilder är helt magiska!

Sami Grahn sa...

Testa att gömma undan handdukarna. Om du bor tillräckligt många dygn i följd på samma hotell så borde de sluta förse dig med nya handdukar efter ett tag.

Eller så blir du helt enkelt brottsmisstänkt och arresterad av deras nationella insatsstyrka. Fast då kan du å andra sidan göra ett schysst fotoreportage om hela den upplevelsen.

Anonym sa...

SÅ Snyggt!
Gillas
Mvh,
Peter

Joel Marklund sa...

Tack så mycket för kommentarerna!