Instagram

fredag 27 maj 2011

Ingen mer kyckling

De två senaste dygnen har varit de värsta på flera år. I onsdags åt jag en kycklinggryta med curry i presscentret. Några timmar senare på kvällen kommer symptomen. Matförgiftning.

Den kvällen och hela natten gjorde jag i princip inget annat än kramade toastolen - för att vara sparsam med detaljer. För ungefär fem år sedan blev jag också matförgiftad. Det var i Hanoi i Vietnam, då också kyckling. De dygnen är fortfarande de värsta i mitt liv då jag dessutom var tvungen att resa mellan två länder samtidigt som jag dränerades på vätska i kroppen. Det här var dock inte lika långdraget som tur var.

I alla fall, nu tog jag mig dagen efter till sista set i Robin Söderlings andra match. Jag gick och fotograferade Johanna Larssons andra match ungefär halvvägs in i tid. Jag skickade hem minimalt antal bilder men det blev i alla fall någonting från den dagen innan jag åkte hem och somnade på stört. Tyvärr spelades en rad bra matcher den dagen som jag gärna hade fotograferat. Men turneringen är lång. Det kommer fler tillfällen.

Avslutningsvis måste jag bjuda på tre lite för likadana bilder när det var ett magiskt ljus i onsdags. Jag hann bara vara uppe i tio minuter men kände direkt att det här finns möjligheter att ta fantastiska bilder längre in i turneringen.

5 kommentarer:

Dahlhöjd sa...

Första bilden blev riktigt grym! /J

Angelica T sa...

Ser fram emot fler magiska bilder från dig :).

Daniel Nilsson sa...

Bra kompis!
Många fina pärlor... Snart har du en fin kollektion till WPP nästa år! =)

Jonas sa...

Bild nr1 är grym , typ en sån som får pris i stora tävlingar så skicka inte in den i ÅB.

Joel Marklund sa...

Ni är alldeles för snälla :) Tack!