Instagram

onsdag 17 februari 2010

2D

Det blev ett tidigt uppvaknande i morse för min del. Först curling på morgonen, sen konståkning ett antal timmar. Förutom gårdagens träning har jag aldrig fotograferat curling tidigare, detsamma gäller konståkning.

Curling - det var ett sömnpiller. Det är i och för sig skönt att veta att matchen är tre timmar lång så att man kan gå och lalla runt de två första, men det finns inte direkt mycket action i sporten. Konståkningen däremot. Jag ser helt klart en potential. Intressanta ansiktsuttryck i hoppen och ofta vackert att se på. Svårt bildmässigt dock eftersom en vit is inte ger någon referenspunkt för hopp. Man får alltså ingen uppfattning om det är ett högt eller lågt hopp. 2D helt enkelt. Tänk Nintendo 8-bitars NES. Pardansen är säkert bra bildmässigt men den får vi inte tillgång till eftersom inga svenskar tävlar där.

För min del låg fokus på svensken Adrian Schultheiss och förra OS-vinnaren, ryssen Evgeni Plushenko. Men även andra filurer hamnade på mitt minneskort. För mina internationella kollegor verkade det mest intressanta emellertid vara att diskutera vem av konståkarna som var gay eller inte ("he's a ladyboy!"). Jag hoppas att de också hade tid att ta några bra bilder...

Plushenko. Tillbaka.

Evgeni Plushenko tackar publiken efter sitt uppträdande.










Inga kommentarer: