Instagram

torsdag 25 februari 2010

Uttåget

Det här blir ett bittert klagoinlägg rakt igenom - eller nästan i alla fall. Så om du är känslig - sluta läs nu.

Det är nog inte bara jag som är besviken på Tre Kronors resultat igår. Jag kan tänka mig att stora delar av det svenska folket räknade med minst en bronsmatch för laget i gult och blått. Så blev det ju inte.

I slutminuterna såg det inte bra ut. Jag hade på förhand hittat en placering som jag skulle vilja stå på om de förlorade. Nämligen där ismaskinen kommer in. Där lämnar spelarna isen efter matchen. Problemet: där får man inte stå. Jag bestämde mig dock för att chansa direkt efter slutsignalen. När säkerhetsvakterna och funktionärerna koncentrerade sig på att hålla undan folk och få ut spelarna kunde jag stå oberörd och få helt unika bilder i konkurrens med världens byrå- och tidningsfotografer. Det var det enda positiva i jobbväg som hände igår.

För min del kallar jag nu det här mästerskapet för ett skit-OS. Allt av nyhetsvärde har hänt uppe i Whistler. Alla där hemma har sagt till mig: "Men Joel, när hockeyn närmar sig slutet blir det större än något annat". Och de hade haft rätt. Om nu inte Sverige hade förlorat igår. I och med Sveriges uttåg ur ishockeyn så har jag gjort något av nyhetsvärde i... två dagar. Av 17 hittills. Tack för kaffet.








Just det. Curling spelades också igår.



4 kommentarer:

Per sa...

Trots det dåliga nyhetsvärdet så levererar du ändå riktigt grymma bilder varje dag. Fortsätt så.

Lasse sa...

Håller med Per, riktigt fina bilder! Men, med den långa, långa uppladdningen, kan man ju inte förvänta sig annat heller :)

Joel Marklund sa...

Tack Per och Lasse. Roligt att höra. Det stärker motivationen.

Annika sa...

Äh. Ryck upp dig för sjutton ;)