Instagram

måndag 8 februari 2010

Vinter-OS

Om några timmar sätter jag mig på ett plan med destination Vancouver. Någon OS-pepp har dock inte hunnit infinna sig. Hela veckan har jag varit upptagen med att flytta till en ny lägenhet, bygga garderober (det tar tid!) och få ordning på livet i allmänhet.

Det kommer såklart att bli jätteroligt, otroligt jobbigt och fascinerande men just nu befinner jag mig i ett vakuum där ingenting verkar existera. Det här blir mitt andra OS, men det första i vintertappning. Det gör att jag känner en viss sorts lugn. Jag vet vad som väntar med tanke på transporter, säkerhetskontroller och press att leverera. Det är skönt att ha det i bagaget.

Det blir givetvis också roligt att återförenas med Hövdingen och ALU-arbetarn. Till skillnad från OS i Peking så kommer vi dock inte att husera på samma ort. Medan jag stannar i Vancouver och bevakar en mängd sporter där kommer killarna att bege sig norrut till Whistler för i huvudsak skidor, alpint och skidskytte.

(Om ni vill läsa en dråplig historia om hur det kan gå på ett OS ska ni bege er in på hövdingens blogg och läsa om ett äventyr tillsammans med Aftonbladets Jerker Ivarsson)

Med en tidsskillnad på nio timmar kommer det att bli konstiga tider för uppdateringar på bloggen. Fast det är ju redan konstiga tider nu... Kanske blir det normala tider för er som är hemma i Sverige? Vi kör på det.



3 kommentarer:

NickelKickel sa...

Nu du Knö... Nej Praktikanten. Nu kör vi!

Malin Nilsson sa...

Hej Joel!
Malin här, jag som köpte din Canon 70-200/2.8
Tänkte höra med dig om du inte känner någon som säljer en 580 EXII blixt?
Letar efter en nu och alla jag hittar verkar krypa ur händenra på mig.

Mejla mig gärna. contact@malinnilsson.eu

Förresten, gillar dina bilder skarpt! Har varit inne här några gånger men är tyvärr dålig på att kommentera!

Joel Marklund sa...

Hej Malin. Tyvärr känner jag inte till någon. Och jag har sålt av mina egna. Hoppas du hittar något exemplar.