Instagram

torsdag 18 februari 2010

OS-pepp

Idag var jag på riktigt dåligt humör. Sur, ganska bitter och fullständigt övertygad att det var mycket synd om mig. Detta är orsaken: alla dagens jobb krockade på något sätt (curlingmatchen fick jag sticka ifrån innan den var klar, en period fick damkronorna innan jag åkte vidare och missade första perioden av Sverige-Tyskland), allt nyhetsmässigt händer i Whistler (OS-guld, krascher etc) och framförallt kändes det som att inte en kotte där hemma bryr sig om vad som levererats från Vancouver. Sett till antalet publiceringar som jag känner till har Vancouver varit iskallt i jämförelse med vinterorten i norr.

Jag fick ur mig lite av ilskan genom att tråka ut ett antal personer med mitt gnäll, men sen vände det. Efter att ha avverkat den sista hockeymatchen och en middag med Wixtröm och Anrell på Aftonbladet så är jag peppad. När jag ska gå och lägga mig... Jag har i alla fall nu godtagit tanken att vinter-OS inte är så givande bildmässigt som jag trodde på förhand men känner också att OS-hockeyn kommer att bli riktigt rolig, trots att jag gör så mycket hockey hemma. De största stjärnorna är här, spelet är mycket snabbare och allt sker på liten rink.





4 kommentarer:

Erik Åström sa...

Såg en linslus sitta bakom plexit med kameran i högsta hugg :)

Pontus sa...

Grymma bilder, hur redigerar du dina hockeybilder? vad gör du med dom i photoshop? :)

Joel Marklund sa...

Jasså :) Jag kommer att sitta nere vid sargen imorgon också. Får se om tv-kamerorna gillar mig då ;)

Pontus: Jag förredigerar dem i Camera Raw (beskärning, vitbalans, grundkontrast) och drar ofta en mellanstark s-kurva i Photoshop över hela bilden. Sen pjattar jag upp t.ex. ansikten om det behövs.

sportskjutaren sa...

Ishockey is the shit :)
Undrar om man kan plåta för mycket hockey ;)
Sedan misstänker jag att det är trång och allt annat än lätt att hitta nya vinklar på ett OS!?